|
||
Pośrednik nieruchomości czy to rozwojowy zawód? |
||
Największą grupę klientów z każdej z grup popytowych stanowią niezdecydowani. Ale choć uważają, że sprawy związane z zawarciem transakcji są skomplikowane i mogą sprawić wiele problemów, to albo brakuje im przekonania, albo nie wiedzą, jak skorzystać z usług pośredników. Taka sytuacja to duża szansa do wykorzystania przez biura obrotu nieruchomościami oraz organizacje zawodowe zrzeszające pośredników. Z badania portalu wynika, że odpowiednio przygotowana oferta i właściwie skonstruowany przekaz informacyjno-reklamowy być może skłoniłby niezdecydowanych. A jest ich sporo. Najwięcej wśród klientów chcących kupić domy – aż 62,5 proc. Podobnie jest z kupującymi mieszkania – 60 proc. niezorientowanych i ponad 57 proc. kupujących działki. Na rynku najmu mieszkań i domów do przechwycenia przez profesjonalistów jest aż 47 proc. W efekcie dobrze przygotowane działania pośredników pozwoliłyby rozszerzyć bazę klientów z tej grupy z obecnych niespełna 7 proc. do 50 proc. Pośrednicy mogą również osiągnąć jeszcze większy udział klientów zainteresowanych kupnem domów, mieszkań i działek z obecnych kilkunastu procent do nawet 77 proc. Gazeta Wyborcza Kraków Dom, |