Agencja Jartom - nieruchomości komercyjne  
   Strona główna    Agent    Informacje    Kontakt
» Rynek magazynowy, transportowy i logistyczny
 

Kiedy metro zmieni Pragę

Analitycy podkreślają, że metro ma istotny wpływ zarówno na wzrost budownictwa w danym rejonie, gdzie dociera, jak również na wzrost cen nieruchomości. Widać to dokładnie porównując ceny.
W latach 2009-12 w całej Warszawie średnie ceny mieszkań spadały z powodu kryzysu, a na Bielanach nie ponieważ w 2008 r. pierwsza linia metra dotarła do Młocin.
W raporcie poświęconym perspektywom rozwoju Pragi analitycy
napisali, że „będzie odrabiała dystans do innych rejonów
w centrum”. Zwracają uwagę, że już teraz średnia cen mieszkań
jest wyższa niż średnia dla całej Warszawy. Nie jest to jednak miarodajne,
raczej efekt czysto statystyczny.
W III kwartale 2013 r. deweloperzy mieli tu w ofercie jedynie ok. 200 mieszkań, wystarczyło więc, że na rynek trafiła jedna inwestycja z wyższej półki, by zmienić średnią.
Analitycy uważają, że Praga to przyszłość, ale jeszcze nie teraz. Ratusz wciąż nie uchwalił planu zagospodarowania Portu Praskiego dlatego nie można rozpocząć inwestycji w tym niezwykle atrakcyjnym rejonie. Poza tym, potrzebna jest śluza, na którą wyłożenie pieniędzy nie ma jeszcze
chętnego. „Dlatego Praga-Północ jeszcze przez kilka lat pozostanie
dzielnicą dla hobbystów, zauroczonych jej atmosferą.
Deweloperzy wolą budować w pobliżu Pragi-Północ: na Grochowie,
Gocławiu, Kamionku, Targówku Fabrycznym.



Gazeta Wyborcza Stołeczna,


<< powrót do listy artykułów

Kontakt:

zdjęcie Kamila Branecka

Kamila Branecka

Dyrektor ds. Sprzedaży i Najmu

Zadaj nam pytanie



* pola oznaczone gwiazdką są wymagane

   
2006 © JARTOM; Wszystkie prawa zastrzeżone
Serwisy JARTOM wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
Akceptuję politykę prywatności
zamknij